yodawg wrote: ↑21 Feb 2019, 10:52Tai būtent, kad normaliame europietiškame mieste viešajam turi būti teikiamas prioritetas. Pavyzdžiui, Nacionalinis stadionas Varšuvoje, talpa 58k, parkingo 1765.
Yra pilna tyrimų, kaip parkingų didinimas ir kelių platinimas nespredžia nei parkavimo nei kamščių problemų nes long term, tai tik skatina automobilizmą. Čia man ir kliūna kaip Kreivys nesugeba prisikabinti ten kur galima prisikabinti prie šio projekto. Pavyzdžiui, kad nėra numatyta įrengti pėsčiųjų jungčių su NMC, ką padarius atstumas nuo Konstitucijos pr. iki stadiono būtų ~800 m. Aišku, žiūrint į rinkimus, tai naudingiau yra numesti parkavimosi kortą.
Tai čia jau ta dalis, kur tu 'supranti kaip veikia modernus miestas'?
Niekas nesiginčija dėl automobilizmo, idealiame pasauly visi naudotųsi moderniu viešuoju transportu, metro, uberiu, saikingai vartotų mėsą, alkoholį ir elgtųsi kultūringai.
Bet stadionas statomas dabartiniame Vilniuje, kuriame nėra normalaus viešojo transporto nei tarp rajonų, nei su kitais Lietuvos miestais ir dar bent 20 metų nesišviečia tokio turėti. Ir lietuvių noro turėti tris geldas dviejų asmenų šeimoje irgi neišmuši tiesiog pastatęs stadioną be parkingo, kaip ir viešojo transporto problemos tuo neišspręsi.
Ištraukt stadionų pavyzdžių su mažais parkingais galiu aš ir pats šimtą, bet čia piršto lyginimas su patranka. Nei Varšuva, nei Liverpoolis šiuo atveju nėra geri palyginimai.
Stamford Bridge parkingo berods išvis nėra (bent nemačiau nei karto), bet ten prieš rungtynes uždaroma pusė rajono (kur irgi visur sumestos geldos) ir iš visų pusių priveža metro ir autobusai. O ką uždaryti Vilniuje - Ukmergės ir Ozo g? Ir su kuo atvažiuoti į rungtynes? Man pačiam tai nebus problemos Uberį išsikviest, o bet tačiau ką daryti žmonėms iš kitų miestų? Garantuoju, kad bus užkištos visos aplinkinės gatvės ir kiemai rajone, kur ir be stadiono kamščių netrūksta.
Kai turėsime normalų viešą transportą, o ne burzgiančius perdžiančius troleibusus, tai galėsime ir mes be parkingų gyventi ir visur vietoje jų pastatyti po parką.
Tuo labiau, kad tas parkingo kiekis buvo konkurso sąlygose ir pakeistas paskutiniu momentu derinant sutartį, o ne iš anksto protingai suplanuotas ir apgalvotas projektas kokie srautai bus.